Jak zaangażować uczestników konferencji?

Każde większe, biznesowe spotkanie czy konferencja może być doskonałym sposobem na zaprezentowane swojej oferty konkretnej grupie odbiorców czy też kontrahentom. Choć w teorii brzmi to wspaniale, praktyka pokazuje, iż na wielu tego rodzaju „imprezach” ludzie znudzeni wychodzą w połowie- bądź co gorsza, w ogóle się nie pojawiają. Wszystko za sprawą zbyt małej wiedzy na temat organizacji imprez firmowych i niewystarczającego zaangażowania ze strony pracowników. A wystarczy zastosować pewne metody, by konferencja odniosła pełen sukces, a tym samym zapisała się w pamięci osób, na którym firmie zależy najbardziej.

Co sprawia, że zaangażowanie uczestnika jest tak istotne?
Tak naprawdę zaangażowanie rozpoczyna się w momencie otrzymania zaproszenia. Jeśli jest on sztampowe, zawiera program nudny i nieatrakcyjny- najprawdopodobniej trafi ono bezpośrednio do kosza, a w najlepszym wypadku, do pracownika niższego szczebla, który pojawi się na takim wydarzeniu tylko ze względu na darmowy poczęstunek czy oferowane gadżety. 
Duże znaczenie ma także zaangażowanie w środku firmowej imprezy integracyjnej. Zwykle, właśnie w tym momencie pojawia się kilkunastominutowa przerwa, bardzo sprytnie wykorzystywana to niezauważonego wyjścia. Najczęściej jest ono podyktowane obawą o dalszy przebieg spotkania i mało zachęcającymi perspektywami. 

I trach! Element zaskoczenia!
Tuz przed przerwą warto zapowiedzieć coś, co potencjalnie zachęci gości do pozostania na drugiej części konferencji. Najlepiej zbudować odpowiednie napięcie, nie pozwalające gościom na opuszczenie sali. Jeśli przewidziana atrakcja jest zaskakująca, ciekawa, a co ważniejsze, powiązana z tematem imprezy firmowej, wówczas organizator osiąga pełen sukces. Pracownik wychodzi z przeczuciem, iż te kilka godzin było czasem spędzonym przyjemnie i pożytecznie.

Kilka koncepcji, które zaktywizują i zainteresują potencjalnych odbiorców!
Połączenie merytoryki, marketingu, części towarzyskiej i rozrywkowej jest kluczem do sukcesu. Przemyślanie wykorzystanie ich wszystkich z pewnością pozwoli na sprawienie, że firmowa impreza integracyjna będzie prawdziwą petardą!
– Zaproszenie osobowości. Podstawa na każdej profesjonalnej i dobrze przygotowanej konferencji. Osoba o właściwym dla danej branży autorytecie, bądź po prostu ktoś obdarzany sympatią sprawia, że ludzie chętniej przychodzą i lepiej się bawią.
– Konkurs. Co może bardziej motywować, niż możliwość otrzymania ciekawej nagrody? Jeden z najpopularniejszych trików, sprawdzających się w każdej grupie wiekowej.
– Przełom. Największe firmy na świecie stawiają na przełomowe wydarzenia, które mają miejsce właśnie podczas ich konferencji. Prezentując coś odkrywczego, zaawansowanego technologicznie i znacznie wyprzedzającego konkurencję, można zyskać zainteresowanie, o którym się nie śniło.
Aby osiągnąć sukces czasem warto zaryzykować i wyjść poza utarte schematy!

Opracowanie na podstawie: www.argentum-event.pl/motywacyjne-wyjazdy-incentive.htm